موضوع: "شهدا"

معراج شهدا میهمان ویژه دارد

 

شهید اشوری

 

مردم پایتخت با «شهید جانی بت اوشانا» شهید آشوری که پس از ۳۸ سال پیکرش توسط گروه‌های جستجوگر نور تفحص شد، در معراج شهدا وداع خواهند کرد.

این مراسم در روز چهارشنبه 6 اردیبهشت از ساعت ۱۶ در خیابان بهشت برگزار می‌شود و خادمان حرم حضرت معصومه (س) میهمانان ویژه‌‌اش خواهند بود و پرچم این حرم مقدس را برای تبرک به معراج شهدا خواهند آورد. 

شهید جانی بت اوشانا روز وفات حضرت معصومه (س) به همراه ۸ شهید دیگر در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ تفحص شده بود اما به علت انجام مراحل تشخیص هویت و انجام آزمایش ‌DNA تاکنون به خاک سپرده نشده بود.

 

 

تمام وجودم عشق به مصطفی


لیلی و مجنون

آن شب قرار بود مصطفی تهران بماند، عصر بود و من در اتاق عمليات نشسته بودم که ناگهان در باز شد و مصطفی وارد شد!
تعجب کرده بودم. مرا نگاه کرد و گفت: “مثل اينکه خوشحال نشدی ديدی من برگشتم؟ من امشب برای شما برگشتم.”

گفتم: “نه، تو هيچ وقت به خاطر من برنگشتی. برای کارت آمدی.”
با همان مهربانی گفت: “… تو می دانی من در همه عمرم از هواپيمای خصوصي استفاده نکردم ولي امشب اصرار داشتم برگردم، با هواپيمای خصوصی آمدم که اينجا باشم.”

گفتم: “مصطفی من عصر که داشتم کنار کارون قدم می زدم احساس کردم اينقدر دلم پُر است که می خواهم فرياد بزنم. احساس کردم هر چه در اين رودخانه فرياد بزنم ، باز نمی توانم خودم را خالي کنم. آن قدر در وجودم عشق بود که حتی تو اگر می آمدی نمی توانستی مرا تسلی بدهی.”
خنديد و گفت: “تو به عشقِ بزرگتر از من نياز داری و آن عشق خداست. بايد به اين مرحله از تکامل برسی که تو را جز خدا و عشق خدا هيچ چيز راضی نکند. حالا من با اطمينان خاطر می توانم بروم….".

شهيد مصطفی چمران

نيمه پنهان ماه، ص۴۴

جستجو